Příprava na SZVP

13.07.2011 20:08

V tomto týdnu v Těšanech poctivě cvičíme na SZVP, které se tam konají v sobotu. Musím podotknout, že během těchto dnů vidím u všech psů obrovský posun v práci. Parta je dobrá, všichni mohou být na svěřence patřičně hrdí... Největší základna je ve výmarácích, což nás samozřejmě těší. Každopádně s blížícím se víkendem je vidět, že konkurence bude velká a budem muset máknout:). Počasí doposud přeje práci na vodě, protože teploty celý týden přesahují 30°C. Chladnější rána využíváme k tréningu na lesní zkoušky. Vedeni panem Šmikmátorem cvičíme v nedaleké bažantnici práci na pobarvené stopě, šoulačku atd. Barva nás opět mile překvapila. Jelikož jsem nechal brýle doma a nemohl jsem sledovat značky na barvě, nechal jsem vždy veškerou důvěrů Ázce, která ani jednou neškobrtla a vždy mě neomylně dovedla na srnečka:).

První kontakt s liškou, jak je i vidět na videu, jí nedělal sebemenší problém, což mě samozřejmě velmi potěšilo. Dnes nastal zlom a jiná, větší a mnohem hůře vypadající liška mě přesvědčila, že zdaleka nemáme vyhráno:). Tam budem muset, stejně jako 99% psů co se ve výcviku k lišce dostane, hodně přitlačit a pilovat aporty. Do tohoto víkendu nebudeme už tlačit na pilu a budem se soustředit jen na SZVP, ale po neděli jdeme do aportu lišky naplno. Jsem rád, že se po čase objevilo i něco, kde budu muset použít mozek a psa přechytračit :-D.